april 2014 (Silje ♪)

april 2014

Light+Building 2014

Dagene etter jeg klarte å komme meg hjem har blitt brukt på skolearbeid og søvn. Det var jo et styr uten like for å komme seg hjem siden det ble streik hos Lufthansa da vi skulle dra. Det endte med at vi fikk nytt fly til Oslo med mellomlanding i Praha. Da vi skulle til Praha var det flyet forsinka på grunn av lekkasje i bagasjerommet, så vi mista flyet videre til Oslo. Heldigvis fikk vi veldig god hjelp hele veien, så det ble gratis overnatting på et superfint hotell i Praha. Neste dag fikk vi enda et nytt fly med mellomlanding i Stockholm, og begge de flyturene gikk heldigvis knirkefritt. Puh! Jeg merker at jeg blir veldig lite stressa i sånne situasjoner for det ordner seg jo alltid. Vi kom hjem en dag senere enn planlagt, men vi kom oss ihvertfall hjem. Det er jo det som teller!

Turen vi hadde var veldig morsom. Vi bodde på A&O Hostel der vi delte rom med 3 ukjente. Denne gangen var vi litt uheldig, så vi delte rom med to grusomme personer. Når jeg først sovner er jeg helt i koma, så bråk vekker meg sjeldent om natta, men noen av de andre i klassen var ikke like heldige. De ble holdt våkne langt over leggetid fordi disse personene vi delte med bråkte hele natta. Heldigvis brukte vi minimalt med tid på rommet fordi programmet vårt var helt fullstappa. Vi var på messa noen dager og hadde guida turer, men vi fikk også litt fritid til å kikke i byen og dra på shopping. Det var så utrolig mye spennende å se på på messa, så det er litt synd at vi fikk sett så lite. Messeområdet er uendelig stort, så man har ikke sjans til å få med seg alt. Det var til og med busser som gikk til og fra hallene fordi avstandene var så store!

De dagene vi var der var det sydenvarme, så det var skikkelig herlig å gå rundt i byen. Vi kunne sitte ute og spise, og vi gikk en tur langs elva der folk lå i shorts og t-skjorte og hadde piknik. Det er jo så mye bedre å gå rundt og shoppe også når man slipper å ha på seg boblejakke. Hadde vært greit om været kunne blitt med hjem sånn at det hadde vært litt mer fristende å gå ut. Jeg ble til og med litt brun i fjeset der nede!

Vi fikk også festa litt noen dager. Som vanlig var det gratis drikke, så man kunne bare gå bort til omtrent hvilken som helst bar og hente seg en øl. Nest siste dagen var vi med på booth party med Zumtobel og Osram. Det var veldig morsomt, og vi ble kjent med mange hyggelige mennesker. Det er jo litt gøy når folk kan løsne litt på slipset og ikke bare være seriøse. :)

Jeg koste meg ihvertfall veldig på denne turen, og det er jo litt rart å tenke på at det ikke blir flere klasseturer med denne fine gjengen. Det var en god før-avslutning på skoleåret. :)

bildedryss fra frankfurt

Dagene her er veldig lange og innholdsrike, så jeg går litt i surr når det gjelder hva vi har gjort på hvilke dager. Jeg får finne ut av det etter jeg har kommet hjem igjen, så i mellomtiden får dere et lite bildedryss. :)